Wednesday, May 13, 2009

想家

偶尔 有时 夜深人静 好几个星期一次
我会想家 想我的故乡
想我的家人 朋友
算算日子 离开家的时间说长不长 说短不短
不知不觉也有五年半的时间了
再算算日子 已有四年没回家了
从不习惯 到习惯 到爱上这个国家 偶尔还是会很想念我的老家
感恩上帝 让我有机会到国外学习
身边很多朋友都常常会羡慕我 有机会到海外去留学
可是 曾几何时 游子的心情 就只有自己才知道
今天 透过我在澳洲的死党 在网上跟几个数年未见面的阿姨们录像
一个字
两个字
开心
虽然美国跟澳洲 一东一西 在地球的另一边
虽然隔着电脑平面
可是感觉好像亲眼看到他们 像见到失散多年的家人的感觉一样
超棒的 非常非常的温馨
言语根本表达不到我的心情
祈求 上帝 让我们能够很快回家 让我能回家过过瘾 时间不用很长
已经很足够了
最后 还是要
。。。感恩 上帝 让我学习到 感恩。。。

2 comments:

Unknown said...

When u plan to go back??

Junie'sTrail said...

T_T sob sob...I'm here for 8 years already and I was only home once.... I don't have any close relatives and family here, only God understand my feelings....but I THANK heaven for giving me a caring loving husband (at least I have him)
I was only able to go home for the first time after 4 YEARS! and now is another 4 years....wooooo(crying)...join my tears.........Let's go home....